Ishrana

Ishrana i VTO

Ishrana je jedan od veoma bitnih faktora koji utiču na mogućnost da ostanete u drugom stanju – i na dobar i na loš način. Bitna je i činjenica da ona utiče i na zdravlje Vaše bebe. Raznovrsna ishrana koja sadrži adekvatne količine hranljivih sastojaka neophodna je, kako pre trudnoće, tako i za vreme trudnoće i dojenja.

Pravilna ishrana u toku procesa asistirane reprodukcije podržava organizam u njegovim reproduktivnim naporima. Na taj način se unose namirnice koje obezbeđuju antioksidante, vitamine i minerale koji pomažu da se zaštiti oocit i sperma od oštećenja izazvanih slobodnim radikalima i podržava se hormonski balans neophodan za produkciju hormona i njihovu funkciju. Smanjuje se mogućnost pobačaja zbog rezistencije na insulin, kao i oštećenja DNK izazvanih slobodnim radikalima.

OSNOVNA PRAVILA

  • Hranu unositi u 4 do 6 manja obroka dnevno.
  • Bolja je kuvana, nego pečena, ili hladna hrana.
  • Uzimati dosta tečnosti.
  • Pokušati da se hranite zdravom hranom, bez pesticida i hebricida.
  • Ribu treba jesti svežu, ne gajenu u uzgajalištima, isto kao i meso i piletinu.
  • Koristite žitarice sa celim zrnom i integralni pirinač.
  • Izbegavajte kafu (maksimalno jednu šoljicu dnevno).
  • Nema alkohola i pušenja.
  • Nekoliko puta nedeljno duže šetnje, rekreacija.
  • Dovoljno sna.

Stanje uhranjenosti, takođe, ima uticaja na začeće. Pothranjenost (niska telesna masa u odnosu na preporučenu), kao i gojaznost imaju veliki uticaj ne samo na začeće, već i na sami tok trudnoće (moguća pojava gestacijskog dijabeta, hipertenzije, infekcija urinarnog trakta, pobačaja, rađanja deteta male ili izuzetno velike telesne mase, retardacije itd.).

NAČIN ISHRANE I FERTILNO ZDRAVLJE ŽENE

HRANA BOGATA CELULOZOM – jedite hranu bogatu vlaknima i celulozom, jer regulišu nivo šećera u krvi i povoljno deluju na slučajeve PCOS održavajući hormonski balans. Hrana bogata vlaknima je voće, povrće sa tamnim listovima, pasulj.

VITAMIN D – jaja, riba, mlečni proizvodi, boravak na suncu 15-20 minuta. Ishrana-i-IVF-3

VITAMIN E – seme suncokreta, badem, masline, spanać, zeleniš tamnog lista.

COQ 10 – proizvodi mora, sveže meso, meso.

VITAMIN C – voće i povrće, paprika, brokoli, kupus, krompir, paradajz, citrusno voće.

LIPOIDNA KISELINA – krompir, spanać, crveno meso.

VITAMIN B 6 – ćuretina, losos, tuna, spanać, beli luk, karfiol, celer,
špargla, kupus, banana.

VITAMIN B 12 – meso, riba, rakovi, jagnejtina, biftek, sir, jaja.

FOLNA KISELINA – jetra, pasulj, spanać, špargla.

GVOŽDJE – spanać, susam, semenke bundeve, divljač.

SELENIJUM – jetra, tuna, losos, sardine, škampi, ćuretina.

CINK – teleća jetra, jagnjetina, divljač, susam, semenke bundeve, jogurt, ćuretina.

ESENCIJALNE MASNE KISELINE – lešnici, losos, sardine, škampi.

NUTRICIJENSI – propolis i pčelinji polen.

NAČIN ISHRANE I FERTILNO ZDRAVLJE MUŠKARCA

Zdrav stil života i pravilna ishrana bitni su i za muškarca. Pravilna ishranaIshrana-i-IVF-2 utiče na popravljanje kvaliteta, motiliteta i prevenciju oštećenja sperme. Nedostatak određenih nutritivnih sastojaka može da ošteti i sam DNK sperme.

Tim Specijalne bolnice “Beograd” preporučuje Vam način ishrane koji treba da sprovodite pre početka i za vreme procedura asistirane reprodukcije.

Nutritijenti koje treba da unosite hranom, po vašem izboru, radi popravljanja vašeg fertilnog zdravlja su:

CINK – Utiče direktno na testosteron, neophodan hormon u procesu stvaranja sperme. Hrana bogata cinkom je teletina, jagnjetina, divljač (jelensko meso), semenke susama, sirove semenke bundeve i zeleni grašak. Važno da se bar 50% obroka sastoji od sirove hrane, jer visoke temperature štete cinku.

FOLNA KISELINA – Utiče na kvalitet sperme. Hrana bogata folnom kiselinom je sočivo, špargla, spanać i crni pasulj.

VITAMIN B 12 – Utiče na povećanje broja spermatozoida. Hrana koja sadrži mlečne proizvode i animalne produkte bogata je vitaminom B 12.

VITAMIN E – Utiče na kvalitet i motilitet sperme. Namirnice bogate vitaminom E su seme suncokreta, bademi, spanać, masline, peršun.

VITAMIN C – Štiti spermu od oksidativnog oštećenja i sprečava aglutinaciju spermatozoida. Hrana bogata vitaminom C je paprika, karfiol, brokoli, jagode, pomorandže, limun. Kako je vitamin C osetljiv na povišenu temperaturu važno je jesti hranu u sirovom stanju.

L-KARNITIN – Ova aminokiselina je neophodan nutricijent za normalno funkcionisanje sperme. Hrana bogata karnitinom su bademi, špargla, brokoli, beli luk, peršun.

CoQ10 – Deluje kao antioksidans koji sprečava oštećenje sperme. Hrana bogata sa CoQ10 je teletina, haringa, losos, organsko meso, kikiriki, pistaći, susam, brokoli, jagode, pomorandže, jaja, kao i cela zrna pšenice.

ishrana

 

Online Formulari

Iskoristite mogućnost slanja online anamneze kao i formulara zakazivanja konsultacija u našoj bolnici.

Podelite sa prijateljima

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Važno obaveštenje

PROMENA ADRESE

Poštovani posetioci, Specijalna ginekoloska bolnica Beograd će

od subote 28. novembra 2020.

biti preseljena na novu lokaciju:

Novi Beograd blok 26
ul. Antifašističke borbe 2a
(kod Crkve Sv. Simeona)
U periodu preseljenja, bolnički mobilni kontakt telefon
će biti dostupan 24/7 – +381 60 0120 096