Leto kao podsticaj uspešnoj vantelesnoj oplodnji

Leto i mediteranska ishrana, šanse za uspešnu vantelesnu oplodnju uvećavaju i do tri puta, pokazala su svetska istraživanja zbog čega lekari podsećaju parove koji nameravaju da na ovaj način ostvare potomstvo da je upravo ovo period godine u kome i sami mogu najviše da utiču na ostvarenje svoje želje da postanu roditelji.

Leto kao podsticaj uspešnoj vantelesnoj oplodnji - 1“Pacijenti dvostruko mogu da utiču na poboljšanje preduslova za uspešnu vantelesnu oplodnju jer sa jedne strane mogu da eliminišu štetne faktore i navike poput stresa, pušenja i alkohola, dok će sa druge strane zdravim stilom života i posebnom ishranom značajno uticati na poboljšanje stanja samog organizma” – podseća jedan od naših najistaknutijih stručnjaka u oblasti reproduktivnog zdravlja, prof. dr Slobodan R. Radulović iz Specijalne bolnice “Beograd”.

Ovo je potvrdilo i jedno od do sada najopsežnijih istraživanja koje je tokom više godina na oko 18.000 parova sprovedeno na Harvardu potvrdilo je značaj ishrane u procesu vantelesne oplodnje.
Promenom 5 i više navika koji se tiču ishrane i vežbi, žene koje su imale problema sa ovulacijom, a koja je uzrok od 18% do 30% steriliteta, smanjile su rizik od neplodnosti za čak 80%, pokazalo je istraživanje.

“Značaj ishrane je zaista veliki i mi u Specijalnoj bolnici “Beograd” zato u okviru besplatnog programa podrške pored psihološkog savetovališta i akupunkture imamo i savetovalište o ishrani” – kaže dr Radulović i podseća da su značajna svetska istraživanja pokazala i da leto i mediteranska ishrana utrostručuje šanse za uspeh odnosno predstavljaju najbolji period pripreme za ulazak u proces vantelesne oplodnje.

Naime, istraživanje koje je obavljeno u ženskoj bolnici u Liverpulu pokazalo je da su u letnjem periodu šanse da se zatrudni u procesu vantelesne oplodnje dvostruko veće, jer su ženama u značajno manjoj meri nego tokom zimskih meseci potrebni lekovi koji podstiču ovulaciju. Uz to, lekari su otkrili da i hormon melatonin, koji utiče na san, takođe ima uticaja na i na to da plodnost žene bude veća tokom sunčanih meseci.

ISKORISTITE LETO

  • Prestanite sa lošim navikama (brza hrana, pušenje, alkohol, stres)ishrana
  • Budite aktivni, šetajte, oslobađajte se stresa
  • Unosite veće količine vitamina, gvožđa i folne kiseline (zeleno povrće)
  • Uvedite “mediteransku” ishranu

Najbolje rezultati, već godinama se dokazuje, postižu se tzv. mediteranskom ishranom, koja prema nekim pokazateljima šanse za uspešnost vantelesne oplodnje uvećava i do tri puta. “Mediteranska ishrana je puna omega 3, vitamin D, B6 I B12, kao i folne kiseline što sve utiče na regulisanje nivoa homocisteina i aminokiselina, te pozitivno utiče na plodnost” – kaže prof. dr Radulović.

Osnovi mediteranske ishrane

  • Maslinovo ulje – (devičansko ili extra-devičansko)
  • Povrće – (krompir, paradajz, tikvice, krastavac, spanać, kelj, masline, brokoli, šargarepa, luk…)
  • Voće – (avokado, pomorandže, mandarine, banane, jabuke, grejpfrut, nar, breskve, dinje, kruške jagode, smokve, lubenica, mandarine…)
  • Žitarice s celim zrnom – (kukuruzno brašno, ražano brašno, integralni pirinač, ječam, ovsene pahuljice…)
  • Meso – (piletina, ćuretina, junetina)
  • Riba i morski plodovi – (školjke, rakovi, lignje, škampi, pastrmke, sardine, tunjevina, losos…)
  • Mlečni proizvodi – (svež, mladi sir, jogurt, kiselo mleko)
  • Začini (bosiljak, origano, ruzmarin, beli luk, cimet, muškatni oraščić, nana, peršun…)
  • Piće – (voda, ceđeni sokovi)

Umereno

  • Jaja – umereno
  • Mahunarke – (pasulj, grašak, sočivo)
  • Koštunjavo voće – (orasi, lešnici, bademi, pistaći, semenke bundeve i suncokreta)

Online Formulari

Iskoristite mogućnost slanja online anamneze kao i formulara zakazivanja konsultacija u našoj bolnici.

Podelite sa prijateljima

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn